Barnehagen vår

Åpningstid: 07.00 - 17.00

Velkommen til Fjordbyen Barnehage!

Barnehagen åpnet i august 2015 og ligger idyllisk og sentralt plassert like ved Tjuvholmen. Kort avstand til buss, t-bane, tog og trikk.

Vi er 67 barn fordelt på 4 avdelinger i 2 bygg. Hovedbygget ligger i hagen til den ærverdige og vernede generaldirektørboligen. Portnerboligen er et gammelt og sjarmerende bygg med ny fasade. Selv med byens pulserende liv får man opplevelsen av stillhet og ro når man kommer til Fjordbyen Barnehage.

Uteområdet ligger i en grønn lunge, en stille oase midt i urbane omgivelser med historisk betydning. Barnehagen ligger i nærheten av Oslofjorden. Som en sentral del av lekeområdet er det plassert et skipsforlis. At skipet ligger halvveis nedgravd på land, fremhever at skipet har ligget her i hundrevis av år, og at dette en gang var havets bunn!

Vi er miljøbevisste og benytter oss av alt det flotte Oslo har å by på – sommer som vinter. Vi er en miljø- og kultur barnehage.

Personalgruppen består av 18 kompetente ansatte med forskjellig bakgrunn og alder. Det er ansatt barnehagelærer på hver avdeling, som er pedagogisk ansvarlig og en del av barnehagens lederteam. Vi har også mange dyktige og erfarne assistenter.